Magnetoterapia

Pulsacyjne Pole Magnetyczne Niskich Częstotliwości (w skrócie z angielskiej nazwy – PEMF) jest innowacyjną formą medycyny fizykalnej.

Pole magnetyczne o przeznaczeniu terapeutycznym działa na wszystkie tkanki. Rozluźnia błony komórkowe usprawniając funkcjonowanie komórek i stymuluje wydalanie z organizmu kwaśnych produktów przemiany materii odpowiedzialnych za ból oraz przewlekłe stany zapalane. Poddane zabiegom pulsacyjnego pola magnetycznego tkanki są mocno natlenowane, wydolniejsze energetycznie, szybciej się goją i regenerują. Zabiegi są nieinwazyjne, bezbolesne.

Ja używam sprzętu marki Biomag – to Mercedes wśród tego typu urządzeń.

Efekty leczenia PEMF

• przeciwbólowe,
  • miorelaksacyjne czyli rozluźniające spazmy mięśni poprzecznie prążkowanych i gładkich,
  • przeciwobrzękowe – przy szybkim wchłanianiu obrzęków równocześnie,
  • wazodylatacyjne czyli rozszerzające naczynia krwionośne,
  • detoksykacyjne – usuwanie substancji szkodliwych z chorych tkanek przyspiesza metabolizm komórkowy i pozwala na odnowę struktury tkankowej,
  • gojące i regenerujące.

Wskazania dla zastosowania PEMF

• bóle kręgosłupa,
  • zwyrodnienia kręgosłupa i stawów,
  • kontuzje spowodowane przeciążeniem,
  • nadwyrężenia,
  • stres towarzyszący startom w zawodach sportowych,
  • ostre i przewlekłe zapalenia ścięgien,
  • zaburzenia perystaltyki przewodu pokarmowego,
  • osłabienie sprawności,
  • zapalenia dróg moczowych i choroby ginekologiczne,
  • choroby skór,
  • stany pooperacyjne i urazowe,
  • degeneracyjne i zapalne uszkodzenia narządów ruch.

Leczenie Pulsacyjnym Polem Magnetycznym Niskich Częstotliwości - potwierdzone w licznych badaniach klinicznych. Jak działa magnetoterapia? Chcesz wiedzieć więcej?

Moje urządzenie do magnetoterapii

• Urządzenie którym się posługuję to wysokiej klasy sprzęt  firmy BiomagVet.
  • Firma Biomag działająca od 1991 roku, powstała w Czechach, a obecnie działa w ponad 30 krajach na świecie. Pierwotnie zajmował się magnetoterapią ludzką, a od kilku lat również pomaga zwierzętom.
  • Stosują systemy jakości CSN EN 9001 oraz certyfikaty CSN EN ISO 9001 i 13485.
  • Firma Biomag pierwsza na świecie opatentowała technologię magnetoterapii pulsacyjnej 3D.

Zabiegi

• Ilość potrzebnych zabiegów zależy od powodu dla którego wykonuję zabieg.
  • Dla osiągnięcia efektu przeciwbólowego czy regeneracyjnego po ciężkim treningu lub w czasie zawodów efekt uzyskamy po 1-3 zabiegach.
  • Dla efektów leczniczych przy poważnych schorzeniach potrzebna jest seria min. 10 zabiegów.
  • Na serie zabiegów wypożyczam urządzenie, wtedy doliczam tylko dwa dojazdy – za przywiezienie i odbiór urządzenia.

Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszam Cię do przeczytania mojego wywiadu z panem Januszem Dąbrowskim - autorem książek o tematyce związanej z polem magnetycznym

Zwierzęta dobrze tolerują magnetoterapię

jak dbac o konskie zdrowie

Twój koń potrzebuje magnetoterapii? Masz Pytania ? Pisz !

%

Zadowoleni klienci

Case study

Z

Krwiak pourazowy

Koń przewróci się, nabił sobie WIELKIEGO KRWIAKA tam gdzie przebiega popręg.
Zapobiegając wystąpieniu ewentualnych późniejszych kłopotów z dopinaniem popręgu Weterynarz zalecił poza lekami i maściami również fizykoterapię.
Została zastosowana MAGNETOTERAPIA – 5 dni.
Obszar objęty krwiakiem był znaczny. Krwiak, który w okresie gojenia nie ulegnie dobrze wchłonięciu może ulec zwłóknieniu lub otorbieniu. W dotyku obszar ten będzie twardy i zgrubiały. Może nie koniecznie boleć, ale w takim newralgicznym (popręg) miejscu mógłby sprawiać spore kłopoty.

Jeżeli chcesz wiedzieć

jakie tajemne siły siedzą w magnetoterapii a dokładnie w jaki sposób działa na organizm konia
Jak daleko leży kulturysta od konia ?

Zmęczenie mięśni po zawodach czy treningu wpływa na ograniczenie aktywności fizycznej. Może także prowadzić do mikrourazów i przewlekłych schorzeń w przypadku niewystarczającej REGENERACJI.

Zarówno w przypadku uprawiania sportu wyczynowego, jak i rekreacyjnego, należy się liczyć z pojawiającymi się urazami.

W trakcie wysiłku możemy mieć do czynienia ze stanem, w którym aktualne możliwości wysiłkowe organizmu nie odpowiadają obciążeniu. Przez to tkanki nie podejmują dalszej pracy. Gdy mamy do czynienia z dużym uszkodzeniem, pojawia się uraz, natomiast w przypadku przeciążenia mniejszego i miejscowego dochodzi do mikrourazu.

Kiedy powstają ciągłe przeciążenia, a nie ma możliwości regeneracji, dochodzi do wewnętrznej mikrourazowości tkanek. Powstawanie przeciążeń powoduje pojawianie się w mięśniach, więzadłach czy kościach mikrourazów, obrzęków, krwiaków, zmian dystroficznych z upośledzeniem ukrwienia, jałowych martwic i degeneracyjnych zmian tkanek w układzie ruchu, które mogą prowadzić do deformacji stawów, zerwania ścięgien, zwyrodnień stawów itp.

Objawy powstających urazów to: ból, miejscowe zaburzenie funkcji oraz obrzęk.

Zasadą powinno być przeciwdziałanie mikrurazom czyli dbanie o leczenie i doleczenie wszystkich nieprawidłowości (nawet tych najmniejszych) jest WŁĄCZENIE REGENERACJI DO PROCESU TRENINGOWEGO CZY ZAWODÓW.

W JAKIM CELU APLIKUJEMY MAGNETOTERAPIE ?

W przypadku zmęczonych mięśni, celem aplikacji jest złagodzenie bólu i stworzenie warunków metabolicznych pozwalających przyspieszyć regenerację i odnowę zasobów energetycznych w mięśniu. Dzięki działaniu wazodylatacji dochodzi do wzmożonego dopływu utlenowanej krwi, substancji odżywczych oraz usunięcia kwaśnych metabolitów.

Dzięki temu tworzą się optymalne warunki do dalszej aktywności fizycznej.

Magnetoterapia pulsacyjna o niskiej częstotliwości Biomag w przypadku zmęczenia mięśni i regeneracji organizmu jest optymalną metodą rehabilitacyjną.

ZAWSZE ZAPOBIEGANIE JEST DUŻO TAŃSZE NIŻ LECZENIE

Czym różni się działanie pola magnetycznego wytwarzanego przez urządzenie Biomag Vet od pola wytwarzanego przez ochraniacze czy derki magnetyczne?

W ochraniaczach dzięki sztabkom magnesów pole magnetyczne działa stale, jednostajnie. Cały czas z taką samą częstotliwością i natężeniem. Działa, dając efekt zrelaksowania. Jak najbardziej dla efektu zrelaksowania można stosować.

Stałe pole magnetyczne stymuluje organizm, jednak przez jednostajność działania organizm adaptuje się i po prostu przyzwyczaja się do działania. Co za tym idzie ? Z czasem, aby osiągnąć efekt trzeba się wystawiać na działanie stałego pola cooooraz dłużej. Po pewnym czasie trzeba zrobić przerwę dla „odzwyczajenia” organizmu aby móc znowu odczuć działanie stałym polem.

Inaczej jest z pulsacyjnym działaniem pola magnetycznego niskich częstotliwości w urządzeniu Biomag vet. Podstawową zaletą jest właśnie pulsowanie pola czyli jego zmienność. Poprzez programy oparte na różnych parametrach natężenia i częstotliwości możliwe jest intensywniejsze wykorzystanie wszystkich właściwości działania pola magnetycznego na organizm czyli ogólnoustrojowego efektu relaksacyjnego, przeciwbólowego, miorelaksacyjnego, przeciwobrzękowego, wazodylatacyjnego, detoksykacyjnego, gojącego, przeciwzapalnego, przeciwreumatycznego. Efekt jest dużo szybszy i trwalszy, ponieważ nie ma tu skutku przyzwyczajenia się organizmu.

Jakby to obrazowo wytłumaczyć? Wyobraź sobie, że ktoś kładzie rękę na twoim ramieniu i nią nie rusza. Po pewnym czasie przestajesz zwracać na to uwagę, ale jeżeli ten ktoś będzie ściskał twoje ramie raz mocniej raz słabiej, nie będziesz potrafił o tym zapomnieć .

Zatem jeżeli chcesz osiągnąć efekty lecznicze stosujemy Pulsacyjne Pole Magnetyczne Niskich Częstotliwości, wytwarzane przez urządzenie Biomag ponieważ jest skuteczniejsze niż działanie stałego pola.